Veelgestelde vragen

Facturen
Hoe betaal ik mijn factuur?

In uw account heeft u een betaalmethode gekozen: automatische incasso of creditcard. Aan het begin van iedere maand worden de kosten van de voorgaande maand afgeschreven. Voorbeeld: begin februari worden de kosten van de maand januari afgeschreven. Voorafgaand aan de afschrijving, ontvangt u eerst de factuur. 24 uur na de factuur alert worden de kosten automatisch door ons afgeschreven via automatische incasso of creditcard.

U kunt uw facturen van vóór 30 juli 2019 helaas niet meer inzien, omdat deze stonden geregistreerd op ons oude platform. Wij hebben u hier in eerdere communicatie over geïnformeerd. Indien u deze facturen niet (meer) in uw bezit heeft, kunt u deze opvragen door een mail te sturen naar info@parklineaqua.nl.

Uw nieuwe factuur zal in een PDF-bestand per mail aan u verzonden worden.

Wanneer ontvang ik mijn factuur en wat staat erop?

De Park-line Aqua factuur wordt maandelijks voor u klaargezet. U ontvangt vooraf een notificatie per e-mail dat uw factuur klaarstaat met de factuur in PDF-bestand bijgevoegd. De factuur wordt binnen 24 uur automatisch afgeschreven via automatische incasso of creditcard.

Uitleg Park-line Aqua factuur:
- Factuurgegevens
Park-line Aqua factureert maandelijks achteraf. Bijvoorbeeld, de ontvangen factuur in februari betreft alle acties die in de maand januari zijn beëindigd. Verder vindt u hier uw klantnummer en het factuurnummer.

- Totaalbedragen
Hier staat het totaalbedrag dat u verschuldigd bent aan Park-line Aqua. Er wordt onderscheid gemaakt in ‘total services invoiced on behalf of third parties’ en ‘total service fee(s)’.

-Total services invoiced on behalf of third parties: Dit is het totaalbedrag van alle verbruiken en diensten die u heeft afgenomen. U betaalt BTW over dit bedrag. Afhankelijk van welke dienst u waar afneemt, betaalt u 9% dan wel 21% BTW.

-Totaal service fees(s): Dit is het totaalbedrag van de service fees.
Hier vindt u een overzicht van het aantal transacties van de betreffende periode.

-Park-line Aqua service fee(s)
Hier vindt u een overzicht van de Park-line Aqua service fee(s). Onder service fee(s) worden verstaan transactiekosten, sms-berichten (bijv. herinnering sms of bevestiging sms), eventueel afgesloten abonnement(en). Over deze bedragen wordt 21% btw berekend.

-Transactieoverzicht vindt u terug in uw verbruikshistorie.
Hier vindt u een gedetailleerd overzicht van de transactie(s). U ziet de locatie, start en eindtijd, de totale duur en de verbruikskosten.
Let op: transactiekosten en abonnementskosten worden hier niet gespecificeerd.

Waar vind ik mijn facturen?

Maandelijks ontvangt u een factuurnotificatie via e-mail met uw factuur in een PDF-bestand bijgevoegd. Deze wordt binnen 24 uur automatisch afgeschreven via automatische incasso of creditcard. Hier staan de gemaakte kosten van afgelopen maand.

U kunt uw facturen van vóór 30 juli 2019 helaas niet meer inzien, omdat deze stonden geregistreerd op ons oude platform. Wij hebben u hier in eerdere communicatie over geïnformeerd. Indien u deze facturen niet (meer) in uw bezit heeft, kunt u deze opvragen door een mail te sturen naar info@parklineaqua.nl.




Hoe kan ik mijn betaalgegevens of betaalmethode wijzigen?

Via uw persoonlijke account op www.parklineaqua.com kunt u zelf uw betaalgegevens en betaalmethode wijzigen.

- Log in in uw account op www.parklinaqua.com.
- Klik in het menu links onder op ‘instellingen’
- Uw betaalgegevens verschijnen en hier kunt u deze wijzigen, dan wel toevoegen.
- Klik op ‘opslaan’ om de wijzigingen te bevestigen.
- Uw betaalgegevens worden gecontroleerd en gevalideerd door Buckaroo. Wanneer dit is gebeurd, zal uw betaalmethode direct worden aangepast. Dit neemt normaal gesproken enkele seconden in beslag.
- Mocht dit langer dan één werkdag in beslag nemen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.



Kan ik mijn facturen per post toegestuurd krijgen?

Het is helaas niet mogelijk om facturen per post toegestuurd te krijgen. U krijgt uw factuur per mail in een PDF-bestand toegestuurd. Deze kunt u printen en bewaren in uw administratie.

Waarom moet ik transactiekosten betalen?

Park-line Aqua is een dienst die het mogelijk maakt om via uw mobiele telefoon/computer waldiensten af te nemen van de kade. Om deze dienst mogelijk te maken, worden er transactiekosten in rekening gebracht. Deze komen bovenop de kosten van uw verbruik. U betaalt €0,25 per transactie. Voor walstroomacties betaalt u geen transactiekosten.

Park-line Aqua berekent btw (21%) over alle service fees, waaronder registratiekosten, transactiekosten en herinneringsberichten. Daarnaast betaalt u btw over de geleverde diensten. Afhankelijk van de haven betaalt u hier een percentage van 9% of 21% btw over.

Wat zijn service fees?

Onder service fee(s) worden transactiekosten, sms-berichten (bijv. sms-herinneringsbericht of sms-bevestigingsbericht) en eventueel afgesloten abonnement(en) verstaan. Over deze bedragen wordt 21% btw berekend.

Over welke kosten betaal ik BTW?

Park-line Aqua berekent btw (21%) over alle service fees, waaronder registratiekosten, transactiekosten en herinneringsberichten. Daarnaast betaalt u btw over de geleverde diensten. Afhankelijk van de haven betaalt u hier een percentage van 9% of 21% btw over.

Ik heb een e-mail ontvangen dat ik een betalingsachterstand heb. Wat moet ik doen?

Zoals eerder aangekondigd, zijn wij per 30 juli 2019 overgegaan naar ons nieuwe platform. Wij zijn daardoor tevens overgegaan op een nieuw facturatiesysteem, waarbij Buckaroo de gelden van uw factuur namens Park-line Aqua incasseert.

Mocht de incasso onverhoopt zijn mislukt, dan zult u vanuit Buckaroo, namens Park-line Aqua een herinnering ontvangen. Tot die tijd hoeft u niets te doen. U kunt de instructies in deze mail opvolgen. Wilt u het bedrag liever handmatig overmaken, dan verzoeken wij u het bedrag over te maken naar het volgende rekeningnummer:

IBAN: NL81DEUT0265186455
BIC code: DEUTNL2A

Vermeld daarbij duidelijk Park-line Aqua, het factuurnummer en uw klantnummer. Deze gegevens vindt u terug op de factuur. De factuur vindt u terug als PDF-bijlage in de factuurnotificatie, die per mail verzonden is. Uw handmatige betaling zal ongeveer binnen 2 á 3 werkdagen verwerkt worden.

Ik heb een betalingsachterstand. Wat moet ik doen?

Zoals eerder aangekondigd, zijn wij per 30 juli 2019 overgegaan naar ons nieuwe platform. Wij zijn daardoor tevens overgegaan op een nieuw facturatiesysteem, waarbij Buckaroo de gelden van uw factuur namens Park-line Aqua incasseert.

Mocht de incasso onverhoopt zijn mislukt, dan zult u vanuit Buckaroo, namens Park-line Aqua een herinnering ontvangen. Tot die tijd hoeft u niets te doen. U kunt de instructies in deze mail opvolgen. Wilt u het bedrag liever handmatig overmaken, dan verzoeken wij u het bedrag over te maken naar het volgende rekeningnummer:

IBAN: NL81DEUT0265186455
BIC code: DEUTNL2A

Vermeld daarbij duidelijk Park-line Aqua, het factuurnummer en uw klantnummer. Deze gegevens vindt u terug op de factuur. De factuur vindt u terug als PDF-bijlage in de factuurnotificatie, die per mail verzonden is. Uw handmatige betaling zal ongeveer binnen 2 á 3 werkdagen verwerkt worden.

Walstroom
Stopt de energielevering als ik mijn stekker uit de kast trek?

Indien u uw stekker uit de walstroomkast trekt, maar uw levering niet heeft beëindigd via uw mobiele telefoon of via de website, wordt de levering na enkele minuten automatisch beëindigd. Dit voorkomt dat anderen op uw kosten stroom kunnen afnemen. Om problemen te voorkomen, adviseren wij u de levering af te melden via uw telefoon of via de website, alvorens de stekker eruit te trekken.

Ik heb een 230V installatie. Kan ik van walstroom gebruik maken?

Bij sommige walstroomkasten kunt u ook gebruik maken van een 230V of 1x16A installatie. U gebruikt dan een 3-polige 16A stekker. Neem contact op met uw installateur voor vragen over het gebruik van walstroom bij walstroomkasten waar dat type aansluiting niet aanwezig is. Er zijn speciale producten in de handel voor dit doel.

Mag ik zelf een verloopstekker maken?

Gelieve dit niet te doen. U kunt bij diverse adressen de juiste kabels en stekkers kopen.

Kan ik zelf de aardlekschakelaar bedienen?

In een aantal kasten is het mogelijk dat u zelf de aardlekschakelaar bedient. Mocht u kortsluiting hebben veroorzaakt, dan kunt u deze zelf terugzetten. Uw aardlekschakelaar is voorzien van het nummer van de walstroomaansluiting. Is de aardlekschakelaar van de walstroomkast niet bereikbaar, dan kunt u hiervan melding maken via 0900-464 3 464.


Waar kan ik een Rittalsleutel vinden?

De Rittal sleutel, waarmee u de Walstroomkasten dient te openen, is verkrijgbaar in de betere ijzerwarenwinkels of bij een bunkerstation.

Waar kan ik de stekkerdoos in de walstroomkast vinden?

De stekkerdoos bevindt zich achter de deur van de Walstroomkast. Om de deuren te openen dient u in het bezit te zijn van Rittal-sleutel.

Wat is het type aansluiting en welke stekker heb ik nodig?

Elke Walstroomkast heeft aansluitingen van het type 400V/63A/50Hz. U kunt bij deze aansluitingen gebruikmaken van een CEE 5-polige 63A-stekker. Een deel van de Walstroomkasten beschikt ook over aansluitingen van het type 230V/16A/50Hz (voor een CEE 3 polige 16A-stekker) of 400V/32A/50Hz (voor een CEE 5-polige 32A-stekker). Verder zijn er grootverbruikers, de zogeheten power-lock aansluitingen.

Welke aansluitcode moet ik gebruiken?

U vindt de viercijferige aansluitcode op de desbetreffende Walstroomkast. De eerste 3 cijfers zijn het kastnummer en het vierde cijfer is het nummer van de aansluiting.


Welke tarieven gelden er voor walstroom van Park-line Aqua?

Voor een recent overzicht van de tarieven op walstroom, klik hier.


In welke havens kan ik gebruik maken van walstroom van Park-line Aqua?

Voor een recent overzicht van de walstroomkasten, klik hier.


Drinkwater
Waarom kan ik geen drinkwater starten?

Om een drinkwater te kunnen starten moet deze dienst opgenomen zijn in uw abonnement. Dit betekent dat u drinkwater in uw abonnement moet hebben afgesloten of dat u een all-in abonnement moet hebben geselecteerd waarbij drinkwater tappen is inbegrepen. Zonder dit abonnement is het starten van een actie niet mogelijk. U voegt drinkwater toe aan uw abonnementen via uw clientpage.

Waarom zijn er verschillende btw percentages per haven op drinkwater?

De levering van water kan zowel onder het 9%-tarief als onder het 21%-tarief vallen. Dit geldt ook voor diensten die te maken hebben met water. Het percentage is afhankelijk van hoe een gemeente het water classificeert:

Onder het 9%-tarief valt:
- leidingwater
- gedestilleerd water
- gesteriliseerd of gedemineraliseerd water voor voeding
- warm water
- oppervlaktewater en regenwater dat gebruikt wordt voor niet-consumptieve doeleinden, zoals voor spoelwerkzaamheden en het beregenen van gewassen

Onder het 21%-tarief vallen:
- zeewater en rivierwater
- gedemineraliseerd, ontijzerd en onthard water
- ijs
- stoom

Welke tarieven gelden er voor drinkwater?

Voor een recent overzicht van de tarieven op het drinkwater, klik hier.

In welke havens kan ik gebruik maken van de drinkwaterpunten van Park-line Aqua?

Voor een recent overzicht van de drinkwaterkanten, klik hier.


Kortliggen
Welke tarieven gelden er voor kortliggen?

Voor een recent overzicht van de tarieven, klik hier.

Waar kan ik allemaal gebruik maken van Park-line Aqua om een kortligactie te starten?

Voor een recent overzicht van de beschikbare havens , klik hier.

Ik ga mijn schip verhalen binnen Arnhem. Wat moet ik doen?

Bij het verleggen van het schip binnen Arnhem hoeft de lopende kortligactie in het systeem van Park-line Aqua niet gestopt te worden.


Ik ben vergeten mijn kortligactie af te melden. Wat moet ik doen?

Wanneer u uw kortligactie start, is deze automatisch 4 of 7 dagen geldig, afhankelijk van wat u selecteert. Meldt u deze actie binnen de gestelde termijn af, dan is er niets aan de hand. In dat geval valt uw afmelding nog binnen de termijn. Heeft u uw actie te laat beëindigd, dan zult u dit terugzien in uw historie. Indien dit niet hersteld wordt zal deze transactie met een foutief tarief in rekening gebracht worden. Het is daarom belangrijk dat u hiervan melding doet, dit kunt u aan ons doorgeven via dit formulier.


Ik heb een actie gestart met de verkeerde lengte en/of breedte of tonnage maten. Wat moet ik doen?

De kosten voor uw kortligactie worden berekend aan de hand van uw type schip. Hierbij is het belangrijk dat u uw volledige schipdetails opgeeft. Aan de hand van deze gegevens en uw ingevoerde zonenummer berekent het systeem uw tarief. Wanneer u per abuis een fout maakt in uw schipdetails, zult u dit terugzien in uw historie. Indien dit niet hersteld wordt zal deze transactie met een foutief tarief in rekening gebracht worden. Het is daarom belangrijk dat u hiervan melding doet, dit kunt u aan ons doorgeven via dit formulier.


Ik heb mijn actie per ongeluk te vroeg beëindigd. Wat moet ik doen?

Wanneer u per abuis uw kortligactie te vroeg heeft beëindigd dient u dit te communiceren naar de havenmeesters. Hierbij zullen zij een afweging maken afhankelijk van hoe lang u nog zult blijven liggen. In de meeste gevallen kunt u uw weekbrief volmaken of zult u een tweede kortligactie moeten starten. Er zijn geen handelingen nodig vanuit Park-line Aqua.


Ik heb per ongeluk de verkeerde zone geselecteerd. Wat moet ik doen?

Wanneer u per abuis een verkeerde zone heeft geselecteerd voor uw kortligactie zult u dit terugzien in uw historie. Indien dit niet hersteld wordt, zal deze transactie op het foutieve zonenummer in rekening gebracht worden. Het is daarom belangrijk dat u hiervan melding doet, dit kunt u aan ons doorgeven via dit formulier.


Ik heb per ongeluk meerdere kortligacties gestart. Wat moet ik doen?

Wanneer u per abuis meerdere kortligacties heeft gestart zult u deze terugzien in uw historie.
Indien dit niet hersteld wordt, zullen deze transacties in rekening gebracht worden. Het is daarom belangrijk dat u hiervan melding doet, dit kunt u aan ons doorgeven via dit formulier.

Waarom kan ik geen kortligactie starten?

Om een kortligactie te kunnen starten moet deze dienst opgenomen zijn in uw abonnement. Dit betekent dat u kortliggen in uw abonnement moet hebben afgesloten of dat u een all-in abonnement moet hebben geselecteerd waarbij het kortliggen is inbegrepen. Zonder dit abonnement is het starten van een actie niet mogelijk. U voegt het kortliggen toe aan uw abonnementen via uw clientpage. Let op dat u ook uw volledige schipdetails heeft opgegeven, voordat u een kortligactie start.


Afval afvoeren
Waarom kan ik geen afval afvoeractie starten?

Om een afval afvoeractie te kunnen starten moet deze dienst opgenomen zijn in uw abonnement. Dit betekent dat u afval afvoeren in uw abonnement moet hebben afgesloten of dat u een all-in abonnement moet hebben geselecteerd waarbij de het afval afvoeren is inbegrepen. Zonder dit abonnement is het starten van een actie niet mogelijk. U voegt het afval afvoeren toe aan uw abonnementen via uw clientpage.

Op mijn factuur staat een verkeerde afval afvoeractie.

Wanneer u van mening bent dat de afval afvoeractie op uw factuur niet correct is, dan vernemen wij dit graag. U kunt contact met ons opnemen via dit formulier.


Hoe kan ik via Park-line Aqua afval afvoeren?

Gebruik Park-line Aqua ook om uw afval af te voeren. Momenteel wordt deze dienst alleen aangeboden in Arnhem. Voor de afvoer van uw afval dient u contact op te nemen met de havenmeester, dit kan via 026-377 55 10 (VHF 12). Zij zullen de registratie van uw afval doorvoeren en deze transacties zullen samen met uw overige transacties aan u gefactureerd worden op één factuur.


Welke tarieven gelden er voor de afvoer van afval?

Voor een recent overzicht van de tarieven, klik hier.

Waar kan ik allemaal gebruik maken van Park-line Aqua om een afval afvoer actie te starten?

Voor een recent overzicht van de beschikbare afval afvoermogelijkheden , klik hier.

Download de Park-Line Aqua app
Start nu met gemakkelijk walstroom, drinkwater en liggeld betalen
LocatiesTarieven