Zo werkt Walstroom

Zo werkt het

Walstroom

Via Park-line Aqua kunt u gebruik maken van een aansluiting op het elektriciteitsnetwerk van de wal.
Hiermee maakt Park-line Aqua het gebruik van uw dieselgenerator overbodig. Dit betekent geen geluidshinder en ook geen schadelijke uitstoot meer.

Via de Park-Line Aqua app

Sluit uw stroomkabel aan
Start uw transactie
Stop uw transactie
Verwijder uw stroomkabel
Meer informatie

Via de App

Start de walstroomactie

  • Schrijf u in als klant bij Park-line Aqua. Selecteer het walstroomabonnement of kies voor het all-in abonnement.
  • Download de app via de Appstore of de google Playstore en log in.
  • Sluit uw stroomkabel aan op een aansluiting in de walstroomkast en onthoud het driecijferige nummer van de kast en het nummer van de aa
  • nsluiting. Deze nummers vindt u achter de deur van iedere kast. Bijvoorbeeld: 088, aansluiting 1 wordt 0881.
  • Selecteer op de zonekaart in uw app  de juiste locatie of voer handmatig het viercijferige kastnummer van de walstroomkast in. 
  • Wanneer u gebruik maakt van de zonekaart toont de website/app diverse walstroomkasten. Selecteer de juiste kast. Indien u het nummer van de walstroomkast handmatig heeft ingevoerd, krijgt u dit scherm niet te zien. 
  • U komt u in een scherm waar u informatie krijgt over het tarief van deze walstroomkast en de verschillende soorten aansluitingen. Selecteer de aansluiting die voor uw schip van toepassing is. 
  • Wanneer u de juiste aansluiting heeft geselecteerd, kiest u in het volgende scherm ‘start’ om de walstroomactie te starten. 
  • Uw walstroomactie is gestart.

LET OP: bij een aantal kasten is een extra autorisatie nodig. Na het starten van de walstroomactie via de website/app, knippert het groene lampje op de kast. Druk op de (Re)start knop op de kast om de stroomvoorziening te activeren. 

Stop de walstroomactie

  • Open uw account van Park-line Aqua in de app of op de website Daar ziet u uw lopende walstroomactie. 
  • Kies ‘Stop’ om de walstroomactie te stoppen. De walstroomactie zal automatisch naar uw geschiedenis verplaatst worden. 
  • U kunt vervolgens kiezen een nieuwe actie te starten of de start/stop pagina van uw account te verlaten. 

LET OP: De stroomkabel kunt u pas ontkoppelen nadat u de walstroomactie heeft gestopt. Wanneer u toch eerder afkoppelt, wordt de levering na enkele minuten automatisch beëindigd. 



Via de Park-Line Aqua website

Sluit uw stroomkabel aan
Start uw transactie
Stop uw transactie
Verwijder uw stroomkabel
Meer informatie

Via de website

Start de walstroomactie

  • Schrijf u in als klant bij Park-line Aqua. Selecteer het walstroomabonnement of kies voor het all-in abonnement.
  • Download de app via de Appstore of de google Playstore en log in.
  • Sluit uw stroomkabel aan op een aansluiting in de walstroomkast en onthoud het driecijferige nummer van de kast en het nummer van de aa
  • nsluiting. Deze nummers vindt u achter de deur van iedere kast. Bijvoorbeeld: 088, aansluiting 1 wordt 0881.
  • Selecteer op de zonekaart in uw app  de juiste locatie of voer handmatig het viercijferige kastnummer van de walstroomkast in. 
  • Wanneer u gebruik maakt van de zonekaart toont de website/app diverse walstroomkasten. Selecteer de juiste kast. Indien u het nummer van de walstroomkast handmatig heeft ingevoerd, krijgt u dit scherm niet te zien. 
  • U komt u in een scherm waar u informatie krijgt over het tarief van deze walstroomkast en de verschillende soorten aansluitingen. Selecteer de aansluiting die voor uw schip van toepassing is. 
  • Wanneer u de juiste aansluiting heeft geselecteerd, kiest u in het volgende scherm ‘start’ om de walstroomactie te starten. 
  • Uw walstroomactie is gestart.

LET OP: bij een aantal kasten is een extra autorisatie nodig. Na het starten van de walstroomactie via de website/app, knippert het groene lampje op de kast. Druk op de (Re)start knop op de kast om de stroomvoorziening te activeren. 

Stop de walstroomactie

  • Open uw account van Park-line Aqua in de app of op de website Daar ziet u uw lopende walstroomactie. 
  • Kies ‘Stop’ om de walstroomactie te stoppen. De walstroomactie zal automatisch naar uw geschiedenis verplaatst worden. 
  • U kunt vervolgens kiezen een nieuwe actie te starten of de start/stop pagina van uw account te verlaten. 

LET OP: De stroomkabel kunt u pas ontkoppelen nadat u de walstroomactie heeft gestopt. Wanneer u toch eerder afkoppelt, wordt de levering na enkele minuten automatisch beëindigd. 



Via het Park-Line Aqua inbelsysteem

Sluit uw stroomkabel aan
Start uw transactie
Stop uw transactie
Verwijder uw stroomkabel
Meer informatie

Via het inbelsysteem

Start de walstroomactie

  • Schrijf u in als klant bij Park-line Aqua. Selecteer het walstroomabonnement of kies voor het all-in abonnement.
  • Sluit uw stroomkabel aan op een aansluiting in de walstroomkast en onthoud het driecijferige nummer van de kast en het nummer van de aansluiting. Deze nummers vindt u achter de deur van iedere kast. Bijvoorbeeld: 088, aansluiting 1 wordt 0881.
  • Bel 0900- 464 3 464 of (+31) 88 4685 440 wanneer u uit het buitenland belt en volg de instructies.

LET OP: bij een aantal kasten is een extra autorisatie nodig. Na het starten van de walstroomactie via het inbelsysteem, knippert het groene lampje op de kast. Druk op de (Re)start knop op de kast om de stroomvoorziening te activeren. 

LET OP: om een walstroomactie te starten en stoppen dient uw nummerherkenning aan te staan. 

Stop de walstroomactie

  • Bel 0900- 464 3 464 of  (+31) 88 4685 440 en volg de instructies.

LET OP: De stroomkabel kunt u pas ontkoppelen als u de walstroomactie heeft gestopt. Wanneer u toch eerder afkoppelt, wordt de levering na enkele minuten automatisch beëindigd. 

Via SMS

Sluit uw stroomkabel aan
Start uw transactie
Stop uw transactie
Verwijder uw stroomkabel
Meer informatie

Via SMS

Start de walstroomactie

  • Schrijf u in als klant bij Park-line Aqua. Selecteer het walstroomabonnement of kies voor het all-in abonnement.
  • Sluit uw stroomkabel aan op een aansluiting in de walstroomkast en onthoud het driecijferige nummer van de kast en het nummer van de aansluiting. Deze nummers vindt u achter de deur van iedere kast. Bijvoorbeeld: 088, aansluiting 1 wordt 0881.
  • Stuur een SMS met WS[spatie]kastnummer naar 4111. Bijvoorbeeld: WS 1571
  • U ontvangt een bevestiging per sms waarin bevestigd wordt dat uw walstroomactie gestart is.

LET OP: bij een aantal kasten is een extra autorisatie nodig. Na het starten van de walstroomactie per sms, knippert het groene lampje op de kast. Druk op de (Re)start knop op de kast om de stroomvoorziening te activeren. 

LET OP: om een walstroomactie te starten en stoppen dient uw nummerherkenning aan te staan. 

Stop de walstroomactie

  • Stuur een SMS met WS[spatie]STOP naar 4111. Bijvoorbeeld: WS STOP
  • U ontvangt een bevestiging per sms waarin bevestigd wordt dat uw walstroomactie gestopt is.

LET OP: De stroomkabel kunt u pas ontkoppelen als u de walstroomactie heeft gestopt. Wanneer u toch eerder afkoppelt, wordt de levering na enkele minuten automatisch beëindigd. 

Download de Park-Line Aqua app
Start nu met gemakkelijk walstroom, drinkwater en liggeld betalen
LocatiesTarieven